Uważaj na oszustów! Kolejna osoba straciła pieniądze.

Policjanci ostrzegają przed instalowaniem aplikacji z nieznanego źródła na urządzeniach, na których realizujemy transakcje bankowe. Kolejna osoba została wprowadzona w błąd. Pamiętaj! Pracownik banku, podczas rozmowy telefonicznej nie prosi o zainstalowanie jakiejkolwiek aplikacji na telefonie czy innym urządzeniu.

Oszuści mogą wysłać maila, sms lub komunikat z linkiem do płatności za towar czy dostawę. W wielu przypadkach link prowadzi do strony, na której przestępcy podszywają się pod bank. Fałszywy link często aktywuje złośliwe oprogramowania, a to pozwala oszustowi na korzystanie ze wszystkich aplikacji, w tym bankowych, zainstalowanych na naszych urządzeniach. Oszuści potrafią nawet zadzwonić i podać się za pracownika banku. Okłamują klienta,  po to by uzyskać dostęp do jego konta bankowego.


W czwartek (25.07.2024r.) oszustwem padał 28-letni mężczyzna. Do 28-latka zadzwonił rzekomy pracownik banku, informując go o prowadzonych czynnościach w sprawie rzekomego włamania się na jego rachunek bankowy i konieczności zainstalowania aplikacji w celu uniknięcia kradzieży pieniędzy z rachunku bankowego. Mężczyzna po zainstalowania aplikacji i wpisaniu danych do bankowości elektronicznej utracił ponad 131 tysięcy złotych.
Co możemy zrobić, aby zabezpieczyć w sieci nasze finanse?


Podstawowe, żelazne zasady bezpieczeństwa:
✔Legalne oprogramowanie
✔Program antywirusowy
✔Zmieniaj hasło dostępowe do kont bankowych, aplikacji płatniczych
✔Nie instaluj nieznanych programów
✔Korzystaj z bezpiecznych połączeń wi-fi- ogólnodostępne-otwarte są ryzykowne szczególnie kiedy z takiej sieci logujemy się do banku
✔ Uważaj na wiadomości SMS, maile z prośbą o dopłatę małej kwoty do zamówienia
✔ Nie otwieraj nieznanych linków otrzymanych w wiadomości SMS


źródło: Policja Węgrów, autor; sierż. szt. Rafał Bałdyga

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Polityka Prywatności
Zgoda