Miała dostęp do konta bankowego męża i matki. Na polecenie „pracownika” banku wyczyściła wszystkim konta przelewając pieniądze na „bezpieczne” subkonto

Uwierzyła, że ktoś włamał się na jej konto i wypłaca z niego pieniądze. Chcąc ochronić swoje pieniądze i osób jej najbliższych posłuchała „pracownika” banku, który polecił jej przelać wszystkie pieniądze na „bezpieczne” subkonto. Straciła ponad 44 tysiące złotych.

38-latka siedlczanka dostała telefon z banku, że ktoś włamał się na jej konto i wypłaca właśnie pieniądze. Pracownik banku powiedział kobiecie, że trzeba szybko działać, by ratować środki, które pozostały na koncie. Zapytał ile ma jeszcze pieniędzy na koncie i polecił, by kobieta podała kod mobilnej płatności, który zablokuje transakcje oszustom. 38-latka celem ochronienia swoich pieniędzy postępowała zgodnie z poleceniami i podała kod. Następnie zapytana o to czy ma inne konta, z których korzysta, potwierdziła że ma rachunek w innym banku, w którym ma również dostęp do konta męża i matki. Mężczyzna polecił kobiecie przelać wszystkie pieniądze z rachunków, do których ma dostęp na jej konto główne wmawiając jej, że pieniądze jej bliskich także są zagrożone.
W taki sposób kobieta zgromadziła ponad 41 tys. zł. Wtedy też została połączona z przedstawicielem drugiego banku, w którym były te 3 konta i otrzymała smsem numer identyfikacyjny pracownika tego banku w celu uwiarygodnienia podejmowanych działań. Kobieta została poinstruowana, by przelała wszystkie zgromadzone środki na „bezpieczne” subkonto wygenerowane przez system bankowy. Rachunek ten nie był założony na jej dane tylko na dane nieznanego jej mężczyzny. Próbowała wykonywać przelewy na wskazany rachunek jednakże pieniądze wracały na jej konto, mimo to próbowała dalej, aż bank zablokował jej konto. Zmanipulowana przez oszusta zadzwoniła na infolinię banku, by odblokowali jej konto. Po kilku minutach konto zostało odblokowane, a oszuści podali jej inny numer konta, na który polecili przelać pieniądze. Tym razem przelewy były skuteczne. Po ich wykonaniu rzekomy pracownik banku się rozłączył. Do kobiety po godzinie czasu dotarło, że padła ofiarą oszustów. Straciła swoje pieniądze i osób jej najbliższych. Łącznie przekazała oszustom ponad 44 tysiące złotych.
WAŻNE! – nie postępuj zbyt pochopnie; daj sobie czas na chwilę zastanowienia, przemyślenia i analizy informacji, które ktoś ci przekazuje przez telefon, jeżeli dostajesz telefon o włamaniu na twoje konto bankowe lub z informacją, że twoje pieniądze są zagrożone, rozłącz się i udaj się do najbliższej placówki banku.
BĄDŹ CZUJNY I NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ! To twoje pieniądze nie oddawaj ich za darmo oszustom!

źródło: Policja Siedlce, autor: podkom. Ewelina Radomyska

Tags:
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Polityka Prywatności
Zgoda