Oszukany przy zakupie węgla

Niemal 2,5 tysiąca złotych stracił 47-latek, który za pośrednictwem sklepu internetowego zakupił węgiel. Towar nie dotarł we wskazanym terminie,a kontakt ze sprzedającym się urwał. Apelujemy o rozwagę podczas zakupów on-line!

Przed weekendem do bialskiej komendy zgłosił się 47-letni mieszkaniec miasta, który został oszukany przy zakupie opału. Z relacji mężczyzny wynikało, że znalazł sklep internetowy zajmujący się sprzedażą węgla. Korzystając z jego oferty zawarł umowę na zakup tony ekogroszku, za który zapłacił niemal 2500 złotych. Przed zakupem mężczyzna sprawdził zarówno firmę jak te komentarze znajdujące się na stronie nie znajdując tam niczego podejrzanego. Zgodnie z umową kurier miał wykonać dostawę w ciągu 7 dni roboczych.
Po upływie tego okresu pokrzywdzony 47-latek bezskutecznie usiłował skontaktować się z konsultantem dzwoniąc na numer infolinii podany na stronie. Dopiero wówczas ponownie sprawdził opinie dotyczące wybranego przez niego sklepu. Tym razem były one nieprzychylne sprzedawcy. Gdy zrozumiał, że padł ofiarą oszustów całą sprawę postanowił zgłosić na Policję.
Teraz oszusta szukają mundurowi. Apelujemy też o rozwagę podczas zakupów on-line, oraz stosowanie zasady ograniczonego zaufania. Uważajmy też na tzw. „super okazje” i „promocje”, które mogą się okazać kolejnym chwytem oszustów.
Przestrzegamy również przed sprzedawcami, którzy sprzedają węgiel bezpośrednio z samochodów. Potencjalnych klientów może skusić niższa cena oraz to, że widzą towar w samochodzie sprzedawcy. Tymczasem, nieuczciwi handlarze wykorzystują fakt braku możliwości dokładnego zważenia oraz przedstawienia certyfikatu, jaki to opał. Na terenie kraju, odnotowano także, przypadki gdzie zamiast węgla kupujący nabył pomalowane kamienie.

źródło: Policja Biała Podlaska, autor: komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Polityka Prywatności
Zgoda