74-latek nie dał się oszukać

Czujnością wykazał się 74 – latek, do którego zadzwonił rzekomy przedstawiciel banku informując go o zaciągniętym na jego dane wysokim kredycie. Na szczęście mężczyzna rozłączył się i sprawdził przekazaną informację w swoim banku. Dzięki jego działaniom nie poniósł żadnych strat materialnych. Apelujemy o zachowanie czujności!

Wczoraj do włodawskiej komendy zgłosił się 74 – letni mieszkaniec naszego powiatu, który poinformował dyżurnego o otrzymanym telefonie. Miał do niego zadzwonić pracownik banku i przekazać że na jego dane został zaciągnięty wysoki kredyt. Senior nie czekając ani chwili rozłączył się i szybko udał się do placówki bankowej w celu weryfikacji tych informacji. Na miejscu pracownica poinformowała go że taka sytuacja nie miała miejsca i była to prawdopodobnie próba oszustwa. Dzięki zachowanej czujności nie poniósł żadnych strat materialnych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie informują nas o możliwościach wycofania zaciągniętego kredytu za pośrednictwem telefonu. Kiedy żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM. Uwaga – podczas rozmowy z oszustem na naszym telefonie może być także widoczny oficjalny numer infolinii banku. O próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Pamiętajmy! Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wykorzystać naszą naiwność. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.

źródło: Policja Włodawa, autor: aspirant sztabowy Kinga Zamojska-Prystupa

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Polityka Prywatności
Zgoda