Kliknęła w link i straciła pieniądze – uwaga na oszustwa przy sprzedaży w Internecie

Policja nieustannie apeluje o dokładne czytanie przesyłanych sms’ów, wiadomości e-mail i nieklikanie w podsyłane podejrzane linki. Wystarczyło jedno kliknięcie w przesłany przez rzekomego kupującego odnośnik, by sprzedająca straciła z konta ponad 3 tysiące złotych. Zanim potwierdzisz płatność danymi logowania bankowego, sprawdź czy adres strony banku nie jest fałszywy.

Jedną z metod cyberprzestępców jest oszustwo przy transakcji sprzedaży lub kupna produktów za pomocą strony internetowej. W ostatnim czasie w taki sposób została oszukana jedna z mieszkanek naszego powiatu, która na popularnej platformie ogłoszeniowej wystawiła do sprzedaży buty. Na ofertę za pośrednictwem internetowego komunikatora odpowiedziała osoba zainteresowana kupnem, która przesłała odnośnik do weryfikacji rzekomo zrealizowanego przelewu za zakup. Po kliknięciu w odnośnik pokrzywdzona zobaczyła stronę internetową do bankowości internetowej. Po podaniu danych logowania okazało się, że z konta zniknęły pieniądze w kwocie ponad 3 tys. zł.

Policja apeluje o zachowanie szczególnych środków ostrożności, zwłaszcza w przypadku korzystania z usług bankowości internetowej i mobilnej. Jeśli ktokolwiek wymaga podania danych karty płatniczej lub danych, służących do logowania do bankowości, oznacza to najprawdopodobniej próbę oszustwa. Nigdy nie przekazuj i nie przepisuj takich danych na stronie otrzymanej w linku przez e-mail, komunikator lub sms.

źródło: POlicja Garwolin, autor: mł. asp. Małgorzata Pychner

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Polityka Prywatności
Zgoda